Istnieje taki stary przedwojenny dowcip, w który kupiec mieszkający pomiędzy swoimi dwoma konkurentami, wywiesił nad swoimi drzwiami napis "Główne wejście". Takie zachowania są dziś na porządku dziennym. Wiele firm wykorzystuje popularność cudzego produktu oferując produkt komplementarny, rozbudowujący jego możliwości. Szczególnie dużo takich firm-pasożytów pojawia się wokół produktów mających dużą user-base czyli dużą ilość aktywnych użytkowników (nie: posiadaczy). Dobrym przykładem są m.in. firmy oferujące akcesoria do iPoda. Czasami korzystanie z popularności cudzego produktu odbywa się na ciekawszej zasadzie: spójrzmy na przykład na firmy oferujące tzw. sniping czyli wstrzeliwanie się z ofertą w wybraną przez klienta aukcję na Ebay lub Allegro. Jeszcze inną metodą jest tworzenie tzw. tie-ins (produkt powiązany – co wymaga już współpracy z producentem produktu właściwego). Producent zgadza się na tworzenie produktów powiązanych zazwyczaj jeśli jest on oferowany na innym rynku. Szczególnie często posługuje się tą metodą show-business. Przy premierze nowego filmu inni producenci mogą oferować powieść, komiks, grę, nowe opakowanie płatków z bohaterami filmu etc.

PS. Ten post jest pierwszym stworzonym w enginie WordPress. Testuję go m.in. ze względu na możliwość kategoryzacji wpisów.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s


%d blogerĂłw lubi to: